Synnytysväkivalta tuntuu nousseen kuluneiden vuosien aikana yhä enemmän pinnalle synnyttävien jakaessa kokemuksiaan aikaisempaa laajemmin internetin ja sosiaalisen median välityksellä. Synnytysväkivalta viittaa tilanteeseen, jossa synnytyksen yhteydessä […]
Tunnetko bingon, jossa bongataan strategiapuheeseen liittyviä todellisuudelle vieraita termejä? Johtajat pelaavat sitä harvoin, vaikka syytä ehkä olisikin. Bingon kautta voi syntyä muutama arkinen näkökulma strategiseen […]
Suomessa ympäristön tilaa pidetään kansainvälisellä tasolla hyvänä (Ympäristöhallinto). Tästä huolimatta myös Suomessa ympäristön tilaa uhkaavat ilmastonmuutoksen ja erilaisten teollisten toimintojen päästöjen lisäksi erilaiset ympäristövahingot. Ympäristövahinko, […]
Tekoälystä tehokkuutta ja asiakkuuksia -valmennuksen toinen koulutuspäivä kokosi luokan täyteen generatiivisen tekoälyn hyödyntämisestä kiinnostuneita yritysten ja yhdistysten edustajia. Ensimmäinen valmennuspäivä maaliskuussa antoi osallistujille perustiedot tekoälyn […]
Pisa-tulosten mukaan suomalaiset nuoret ovat muihin OECD-maiden nuoriin verrattuna hyvin kiinnittyneitä kouluun. He pitävät koulunkäyntiä tärkeänä asiana ja ovat tyytyväisiä omaan elämäänsä. (Virtanen 2016, 60; […]
Selvittämättömät kuolinpesät voivat vaikeuttaa pesän omistuksessa oleviin metsiin liittyvää päätöksentekoa. Metsäteollisuus ry:n Karoliina Niemen mukaan vuoden 2024 alussa oli noin 25 000 metsää omistavaa selvittämätöntä kuolinpesää. […]
Ihmislähtöinen asiakaskokemuksen suunnittelu (Human-centric CX design) on keskeinen tekijä yrityksen kasvun mahdollistamisessa. Asiakkailta kerättävä tiedon ei pidä rajoittua pelkästään yksittäisiin kyselyihin, vaan jatkuva vuorovaikutus asiakkaiden […]
OP Etelä-Karjalan tiloissa Lappeenrannassa järjestettiin 26.3.2024 tilaisuus, jossa keskusteltiin yritysten kehittämisestä ja kehittämisen rahoittamisesta. Paikalla oli mukavasti kuulijoita, ja keskustelu kävi vilkkaana. Tilaisuuden järjesti Team […]
Näemme valtavan määrän mainoksia päivittäin. Mainostajalle on tärkeää, että mainos olisi muistettava, ja mainostettava tuote tai brändi jäisi kuluttajien mieleen. Mainoksien ydintarkoituksena on luoda tarpeita, […]