Lukuisat endometrioosia sairastavat naiset elävät oravanpyörässä, josta on vaikeaa löytää tie ulos. Kipujen ollessa suuret liikuntaa ei välttämättä pystytä harrastamaan lainkaan, ja tämä vaikuttaa myös […]
Asiakaskokemuksen mittaaminen on nykyään entistä tärkeämpää. Yritykset haluavat tietää, mitä asiakkaat ajattelevat niiden tuotteista ja palveluista. Asiakkaiden kokemusten ymmärtäminen auttaa kehittämään toimintaa parempaan suuntaan. Mutta […]
Uusien ammattilaisten valmistuminen oppilaitoksista tuo osaamista työmarkkinoille, mutta työvoimapulan ratkaisemiseksi on yhtä tärkeää keskittyä nykyisten työntekijöiden taitojen kehittämiseen. Pienyrityksissä resurssit osaamisen johtamiseen ovat usein rajalliset […]
Pyöräetu on herättänyt suomalaisissa viime vuosina paljon kiinnostusta ja Vapaus Bikes Finland oy:n ”Työsuhdepyöräily Suomessa 2024” -raportin mukaan työsuhdepyöriä liikkuu Suomen teillä todennäköisesti jo enemmän kuin työsuhdeautoja. […]
Kaikkien ei ole mahdollista kulkea työmatkojaan pyörällä, bussilla tai kävellen. Saapumisohjeita, aluekarttaa sekä perehdytysaineistoa voidaan kuitenkin käyttää kestävän työmatkaliikkumisen viestintäkeinoina. LUT-korkeakoulujen intraan laadittiin työmatkaliikkumisen sivusto […]
Kehitä tietojohtamista kokeilemalla -hankkeessa (LAB 2025) tehdään nopeita tiedolla johtamisen kokeiluja päijäthämäläisten pk-yritysten kanssa. Hankkeessa keskitytään käytännön kokeiluihin, joilla etsitään keinoja tiedon tehokkaaseen keräämiseen, analysointiin […]
Moderni sote-järjestelmä kohtaa päivittäin moninaisia haasteita, joissa tehokas koordinointi on avainasemassa. Tilannekeskukset ovat nousseet tärkeään rooliin tukemaan monialaisia palveluita, parantamaan potilasturvallisuutta ja tehostamaan kotiin vietäviä […]
Steven Johnsonin teokset ”Where Good Ideas Come From” (2010), ”Future Perfect”(2012) ja ”How We Got to Now”(2014), tarjoavat mielenkiintoisen näkökulman siihen, miten monisyinen ja yllättävä […]
Asiakaskokemus on keskeinen menestystekijä kaikilla toimialoilla. Terveydenhuollossa asiakaskokemus on erityisen tärkeä, sillä asiakkaat hakeutuvat palveluiden äärelle yleensä jonkin terveysongelman vuoksi. Terveydenhuollon ammattilaiset osaavat usein hoitaa […]