Tekoäly (AI) on noussut merkittäväksi teknologiaksi muovaten matkailualan tulevaisuutta. Sen sovellukset vaihtelevat asiakaspalvelun tehostamisesta ja henkilökohtaisista matkasuosituksista aina operatiivisten prosessien optimointiin ja päätöksenteon tukemiseen. Teknologian […]
Luonnon myönteisistä vaikutuksista henkiseen hyvinvointiimme ja fyysiseen terveyteemme on yhä enemmän näyttöä. Helposti saavutettavat lähi- ja kaupunkiluontoympäristöt tarjoavat monipuolisia mahdollisuuksia hyvinvointia ja terveyttä tukevan yritystoiminnan […]
Mielenterveys- ja päihdehoitotyön opinnoissa keskeisenä tavoitteena on, että tulevat hoitotyön ammattilaiset saavat valmiuksia ja välineitä kohdata ja hoitaa ihmisiä, joilla on erilaisia mielenterveyden haasteita. Kohtaamisessa […]
Hyvä henkilöstöjohtaminen on johtamisosaamisen keskeinen ja haasteellinen osa-alue, jossa korostuvat vuorovaikutustaidot, työntekijöiden yksilöllinen kohtaaminen ja luovan potentiaalin hyödyntäminen. Esihenkilöltä vaaditaan motivointi-, palautteenanto- ja viestintätaitoja sekä […]
Ikäihmisten hoidontarpeen arvion osaaminen ja sen merkitys kasvaa alati väestön ikääntyessä. Hoidontarpeen arvioinnista tekee haastavaa se, että ikäihmisillä on useita samanaikaisia kroonisia sairauksia ja terveydellisiä […]
Maailma ja työelämä monimuotoistuu koko ajan – se on tulevaisuudenkuva, jolta emme voi välttyä. On siis välttämätöntä sekä hyödyllistä opetella tukemaan monimuotoisuutta omassa työyhteisössä. Yhdenvertaisuuslaki […]
Palveluympäristöllä tarkoitetaan palvelun fyysistä ympäristöä ja tilaa, jossa yrityksen tai organisaation asiakkaita palvellaan. (Grönroos 2010, 122.) Grönroos kutsuu palveluympäristöä palvelumaisemaksi ja korostaa määritelmässään asiakkaan positiivisia […]
Kannattavuus on yritys- tai liiketoiminnan perusta. Ilman riittävää kannattavuutta yrityksen toiminnan jatkuvuus on vaarassa. Kannattava yritys pystyy ylläpitämään asiakaspalveluaan, tarjoamaan huolto- ja takuupalveluja sekä kehittämään […]
Ikääntyneiden palveluissa nousee esiin eettinen kuormitus ja muut työn psykososiaaliset kuormitustekijät useammin kuin muualla sosiaali- ja terveysalalla. Eettisesti haastavia tilanteita ilmenee, kun työntekijä ei tiedä […]