Asiakaskokemus on noussut yhä tärkeämmäksi tekijäksi yritysten menestyksessä. Asiakaskokemuksella on merkitystä myös kuluttajien brändinvalinnoissa. Tutkimuksen avulla kartoitettiin yli 8000 kuluttajan näkemyksiä Yhdysvalloista, Iso-Britanniasta, Ranskasta ja […]
Globalisoituneet työmarkkinat muuttavat työtapojamme, ja ne ovat keskeinen tekijä määriteltäessä, mitkä taidot ja pätevyydet ovat tärkeitä työtehtävissämme. Johtajilta edellytetään yhä monimuotoisemmissa ympäristöissä toimimista. Yritysten laajentuessa […]
LAB-ammattikorkeakoulussa yrittäjämäinen toiminta on käytännössä sisäänrakennettuna Lappeenrannan kampuksen markkinoinnin opiskelijoilla, sillä he perustavat ensimmäisenä opiskeluvuonnaan oman osuuskunnan, jota hyödyntäen he suorittavat opintojaan. Osuuskuntien avulla toteutetaan […]
Ahotointia, eli aikaisemmin tehtyjen opintojen tai muun hankitun osaamisen hyväksyminen osaksi tutkintoa, on kehitetty LAB-ammattikorkeakoulussa vuosien aikana (LAB 2024). Ahotoinnin ydinideana on se, ettei opiskelijan […]
Kun puhutaan A/B-testauksesta, tarkoitetaan yleensä digimarkkinoinnin optimointia. Mutta samaa lähestymistapaa voidaan hyödyntää monessa muussakin ympäristössä, jossa on tärkeää saada vuorovaikutusta loppukäyttäjän kanssa. (Kallio 2023) A/B-testausta […]
Terveydenhuoltolain mukaan jokaisella hoitotaholla on velvollisuus ottaa lapsi huomioon aikuisille suunnatuissa palveluissa, kun aikuisen kyky huolehtia alaikäisestä lapsesta arvioidaan terveydentilan takia heikentyneen (Laki lapsen huomioon […]
LAB-ammattikorkeakoulun Motiivi Hyvinvointipalvelut tarjoavat ammatillisessa harjoittelussa oleville fysioterapeuttiopiskelijoille oivan mahdollisuuden perehtyä isokineettiseen lihasvoimamittaukseen ja päästä osaksi mittaustilanteita. Isokineettisen lihasvoimamittauksen avulla voidaan arvioida lihasten voimantuottoa käyttäen […]
Suomessa on tehty kovasti töitä tekstiilien kiertotalouden hyväksi jo pitkään, ja Suomea voidaankin pitää yhtenä poistotekstiilin erilliskeräyksen pilottimaana. Edelläkävijänä toimimisessa on kuitenkin myös kääntöpuolensa. Suomessa […]
Digitalisaatio ja teknologian nopea kehittyminen ovat 2000-luvulla muuttaneet matkailualaa monella tavoin. Eräs matkailun kehittämisen näkökulmasta mielenkiintoisimmista teknologian nyansseista on tekoäly, jota tänä päivänä hyödynnetään matkailussa […]