Aikuisten välisissä keskusteluissa TikTokin mainitseminen saa yleensä aikaan hymähtelyä ja jopa pään pyörittelyä. Kiinalaisen Bytedancen omistama sosiaalisen median kanava mielletään pitkälti teini-ikäisten videokommunikointikanavaksi ja se […]
Suomessa maahanmuutto ja monikulttuurisuus lisääntyvät nopeasti. Opetus- ja kulttuuriministeriön linjausten mukaan maahanmuuttajien osuutta lisätään korkeakouluissa. Tätä varten järjestetään maahanmuuttajille valmentavaa koulutusta, kielikoulutusta ja heille suunnattua […]
Tie lineaarisesta tuotantomallista kohti kiertotaloutta vaatii tuotteiden täydellisen kierrätettävyyden ja uudelleenkäytön. Yksi vaihtoehdoista tämän takaamiseen on tuotteen suunnittelu niin, että se voidaan kierrättää täysin nykyaikaisilla […]
Nykypäivänä naisilla on merkittävän paljon vaihtoehtoja kontrolloida hedelmällisyyttään. Hormonaalisista ehkäisymenetelmistä on tullut yleisiä ja suosittuja. Kuitenkaan kaikki naiset eivät näitä voi tai halua käyttää, sillä […]
Jalkaterien synnynnäiset rakenteelliset poikkeamat ovat suhteellisen harvinaisia. Usein jalkaterän kiputilojen taustalla ovatkin ulkopuoliset tekijät, kuten toiminnalliset tai hankitut ongelmat. Kengät jalassa vietetään päivittäin useita tunteja. […]
Masennus on yleisimpiä mielenterveyden sairauksia ja suomalainen kansanterveysongelma. Masennukseen liittyy mielialan laskua, väsymystä, mielihyvän vähenemistä, keskittymisongelmia, unihäiriöitä ja ruokahalun muutoksia. Masentuneella saattaa myös olla kielteisiä […]
Sosiaali- ja terveysministeriön (STM) tavoitteena on rakentaa eheä yhteiskunta ja kestävää hyvinvointia. Tämä tarkoittaa, että hyvinvointi ja terveys ovat niin sosiaalisesti, ekologisesti kuin taloudellisestikin kestävällä […]
Työelämä on jatkuvassa murroksessa. Muuttuvan työelämän kautta myös työn tekeminen muuttuu niin megatrendien kuin pandemiatilanteidenkin myötä. Työn tekemisen kannalta ei ole siis lainkaan yhdentekevää, miten […]
Sosiaalihuoltolaissa korostetaan asiakaslähtöisyyttä, joten työntekijän tulee arvioida laajasti palvelutarve ja myöntää asiakkaan tarvitsemat palvelut. Asiakastietojen käyttöoikeuksista ei ole kuitenkaan käyty riittävästi yhteistä keskustelua organisaatioissa, ja […]