Osallistuin 17.10.2023 webinaariin Erilaisen oppijan kohtaaminen ja tukeminen korkeakouluopinnoissa. Erityisasiantuntija Sallamari Siitonen ja kokemusasiantuntija Jutta Hartikka, Erilaisten oppijoiden liitosta, veivät tärkeän asian äärelle ja pysäyttivät […]
Asiakaskäyttäytymisen ymmärtäminen on yrityksen kannalta elintärkeää. Katseenseurannan käyttö tutkimusmenetelmänä ei ole uusi asia, mutta viimeaikainen teknologian kehitys on laajentanut sen käyttömahdollisuuksia. Aiemmin varsin kalliit ja erillisiä akkupaketteja tarvinneet […]
Brändiin liittyvät kehittämistoimenpiteet on perinteisesti ymmärretty markkinointiviestinnän keinoina, joilla asiakkaat pyritään sitouttamaan tuotteen tai palvelun käyttöön (Stolz & Usunier 2016). Taustalla on nähty markkinaistumiseen ja […]
Onko verkkokauppa hyvä myyjä? Verkkokauppa on parhaimmillaan digitaalinen versio kivijalkaliikkeen myyjästä, joka vie asiakkaan häntä kiinnostavan tuotteen luo, kertoo sen ominaisuuksista ja yhteensopivista palveluista, kartoittaa […]
Demokratian peruspiirre on poliittisen äänen käsite – ajatus siitä, että ihmisillä on yhtäläiset mahdollisuudet ilmaista mielipiteensä ja mieltymyksiään siten, että he ovat edustettuina hallituksen päätöksenteossa […]
LAB Paja II -hankkeessa tavoitteena oli luoda fyysinen tila, jossa yritykset voivat muun muassa vertaisoppia toisiltaan kehittäessään liiketoimintaansa nopeiden kokeiluiden avulla (LAB 2023). Tästä syystä […]
Asumisyksiköihin saapuu Suomessakin paljon trauman kokeneita asiakkaita, joiden kanssa tunnetyöskentely voi olla vaikeaa. Havaittiin tarve työkaluun, joka vastaisi tähän haasteeseen, ja niin syntyivät Aino-tunnekortit, joiden […]
Digitaalisten markkinointiteknologioiden nopea kehitys on muuttanut merkittävästi ihmisten ostokäyttäytymistä viimeisen 20-30 vuoden aikana. Tälle ajalle asettuu myös vuosien 1997-2012 välillä syntynyt digi- ja somenatiivi sukupolvi […]
Vihreä siirtymä on tänä päivänä monen huulilla, ja termi saa osin erilaisia tulkintoja riippuen siitä, onko kyseessä koululainen, eläkeläinen, yrityksen vai julkisen tahon edustaja. Yhteinen […]