Mihin kaikkeen hiuskuitua voidaan käyttää? Hiukka 2.0 -hankkeessa on kehitetty tuoteinnovaatioita viherrakentamiseen, öljynpuhdistukseen ja vedensuodatukseen. Näiden lisäksi hankkeen harjoittelijat ovat tutkineet hiuskuidun käyttäytymistä ja toimivuutta täyteaineena biomuoveissa. […]
Olet ehkä ollut työpajassa, jossa olet miettinyt, miksi olet työpajassa mukana. Vaikka työpajan tavoite olisi selvillä, voi tilanne silti ajautua sivuraiteille. Tämä tapahtuu helposti, jos […]
Kaikessa liiketoiminnassa ja myyntityössä asiakaskokemuksella on valtaisa merkitys. Asiakaskokemus viittaa siihen, miten potentiaaliset ja nykyiset asiakkaat kokevat yrityksen sekä yrityksen tuotteet ja palvelut. Usein koetun […]
Vanhuspalveluiden veto- ja pitovoiman vahvistamiseksi on keskeistä kiinnittää huomiota työntekijöiden jaksamiseen, työhyvinvointiin ja alan pitovoimaisuuteen. LAB-ammattikorkeakoulu on osatoteuttajana Hyvä veto -hankkeessa, jonka tarkoituksena on luoda […]
Työterveyshuolto ja työterveyshoitajat kohtaavat työssään jatkuvasti muutoksia, jotka edellyttävät palvelujen ja laadun kehittämistä. Työterveyshoitajalta vaaditaankin jatkuvaa itsensä kehittämistä ja oman työn johtamista sekä työtehtävien priorisointia. […]
Lasten ja nuorten toimintakyvyssä ovat jo vuosia näkyneet istuvan elämäntavan ja yksipuolisen liikunnan vaikutukset. Covid-19-pandemia vähensi entisestään lasten ja nuorten liikkumista. Vuonna 2020 Valtion liikuntaneuvosto […]
Pyöräily on tehokas ja nivelille ystävällinen liikuntamuoto, joka sopii hyvin myös ikäihmisille. Se on erinomaista kestävyysliikuntaa, joka auttaa kehittämään hengitys- ja verenkiertoelimistöä sekä jalkojen lihasvoimaa. […]
Mitä kaikkea lahtelaisilla yrityksillä on tarjota opiskelijoiden urapoluille? Eri alojen yritysten työelämäyhteistyön mahdollisuuksista ja monenlaisista työnkuvista kerrotaan helmikuussa DuuniExpossa ensiesityksensä saaneella Lahtelaisten yritysten terveiset alueen […]
Käytännönläheisyys ja työelämälähtöisyys olivat tärkeimmät lähtökohdat, kun markkinoinnin oppimisympäristön suunnittelu aloitettiin. Ajatus oli perustaa digimarkkinointitoimisto, jossa markkinointia opitaan tekemällä oikeita asiakastöitä oikeilla työkaluilla. Nämä lähtökohdat […]