PARASTA ITÄÄ! -hanke kohdistuu koulutus-, työelämä-, sosiaali- ja terveystoimijoiden yhteiskehittämiseen sekä yhteisen toimintakulttuurin vahvistamiseen. Hankkeen keskiössä ovat nuoret aikuiset ja heidän elämäänsä liittyvät ilmiöt. Hankkeessa […]
LAB-ammattikorkeakoulun Uudistavan yrittäjyyden kasvualustan pilotti LAB Coach on hyvässä vauhdissa. Kehityspilotin tavoitteena on kasvattaa valmennusosaamista ja tarjota uusia opetus-, työskentely ja johtamismenetelmiä LABin henkilöstölle. Pilotissa […]
Ikääntyneiden ihmisten hyvinvointiin vaikuttavat kokemukset osallisuudesta ja merkityksellisyydestä. Jokainen ihminen on voimavara, jonka toimintakyvystä, hyvinvoinnista ja osallisuudesta huolehtimalla voidaan vahvistaa myös yhteiskunnan vakautta ja kestävyyttä. […]
Prosessiteollisuuden tehtaissa on tuhansia säätöpiirejä ja venttiileitä. Mitä suurempi tehdas ja kriittisempi prosessi on kyseessä, sitä enemmän siellä on laitoksen toiminnan kannalta kriittisiä säätöventtiileitä. Viat […]
Vihreä vastuu -hankkeen (2023) tiimiläisiä osallistui Budapestissä huhtikuussa 2023 Management, Enterprise and Benchmarking- eli MEB 2023 -konferenssiin. Konferenssi tarjosi mahdollisuuden viimeaikaisen tutkimustiedon ja käytännön kehityksen […]
Pelillistäminen (gamification) ilmiönä yhdistetään usein videopelituotantoon, jossa sen tuomat hyödyt rajoittuvat kuitenkin peliviihteeseen. Samalla voidaan kuitenkin myös kysyä, voidaanko viihdepelaamisessa ihmisiä motivoivia elementtejä siirtää myös […]
Ilmastonmuutos tulee aiheuttamaan Suomessa mm. keskilämpötilan nousua ja enemmän sateita etenkin talvisin. Samalla yleistyvät sään ääri-ilmiöt, kuten helteet, kuivuusjaksot ja rankkasateet. Muutoksiin on syytä varautua […]
KoKo – Kohti Koulutusta -hankkeessa toteutetaan verkkokurssi digitaalisilla menetelmillä ja käytetään laskentatehokasta matemaattista ohjelmistoa harjoitustehtävien laatimiseen ja opiskelijan vastauksen tarkistamiseen. Linkki KoKo – Kohti Koulutusta […]
Digitalisoituneessa maailmassa digimarkkinointi on lähes välttämätöntä brändin tunnettuuden kasvattamisessa. Kasvaneen digitaalisen sisältötulvan vuoksi brändien haasteena on kuitenkin tulla nähdyksi ja löydetyksi kohdeyleisönsä keskuudessa. (Tiffany 2021, […]