Skip to content
Takaisin etusivulle
  • English
  • Suomi
  • Etusivu
  • Kategoriat
    • Yleinen
    • Health
    • Innovations
    • Circular Economy
    • Design
  • Ohjeet
    • Kirjoittajaohjeet
    • Ääni- ja videojulkaisut
    • Saavutettavuus
  • Toimitus
  • Search
Takaisin etusivulle
  • Search
  • English
  • Suomi
  • Etusivu
  • Kategoriat
    • Yleinen
    • Health
    • Innovations
    • Circular Economy
    • Design
  • Ohjeet
    • Kirjoittajaohjeet
    • Ääni- ja videojulkaisut
    • Saavutettavuus
  • Toimitus
Innovations Uudistuva ja kehittyvä yrittäjyys

Saimaan aarteet pöytään: Ruokamaakunta Nyt! -hankkeen opit

Etelä-Karjalan ruokakulttuuri sai uuden potkun päättyneen Ruokamaakunta Nyt! – 11 000 vuotta eteläkarjalaista gastronomiaa jatkuvassa kattauksessa -hankkeen myötä (LAB 2023). Tavoitteenamme oli nostaa maakunnan ruokatarjonnan houkuttelevuutta […]

  • Artikkeli E1
  • Etelä-Karjala
  • lähiruoka
  • Ruokamaakunta Nyt!
Julkaistu 19.12.2023
Innovations Uudistuva ja kehittyvä yrittäjyys

SampoLAB Osaajaverstaan avajaiset kiinnostivat kävijöitä

SampoLAB Osaajaverstaan avajaiset Luumäellä sijaitsevissa tiloissa olivat täynnä kohtaamisia ja yhteisöllisyyttä. Kävijöitä virtasi paikalle ilahduttavasti noin 70 henkilöä. SampoLAB Osaajaverstaan tavoitteena on luoda paikallinen, toimintaa […]

  • Artikkeli E1
  • SampoLAB Osaajaverstas
  • tiimioppiminen
  • tiimivalmentaminen
  • yritysyhteistyö
Julkaistu 19.12.2023
Asiakaskokemus ja ihmislähtöinen muotoilu Design

Tunne haastaa perinteisen verkkokauppastrategian

Asiakaskokemukseen ja asiakaspalvelutilanteeseen liittyvät tunteet ovat ratkaisevassa roolissa. Asiakaspolkua suunniteltaessa on huomioitava asiakkaan tunnekokemukset, tärkeät hetket ja yrityksen asettamat tunnetavoitteet. Killströmin (2020, 80) tutkimustulosten mukaan […]

  • Artikkeli E1
  • asiakaskokemus
  • tunteet
  • yritystoiminta
Julkaistu 19.12.2023
Health

Digiperehdytystä epätyypillisten haavojen hoitoon

Haavahoidon asiantuntija -erikoistumiskoulutuksessa vuonna 2022–2023 toteutettiin kehittämistehtävänä digitaalinen perehdytysmateriaali Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin Tulehduskeskukselle. Se on suunnattu eri ammattiryhmille ja toimii käytännön perehdytyksen tukena. Verkkoperehdytyskurssi; […]

  • Artikkeli E1
  • digitaalisuus
  • haavanhoito
  • perehdytys
Julkaistu 18.12.2023
Health Osallisuus, työelämä ja turvallinen arki

Positiivisen psykologian avulla voidaan lisätä työhyvinvointia

Työhyvinvointi ja voimavarat ovat heikentyneet ja työuupumus lisääntynyt viime vuosina. Työhyvinvointia pystytään parantamaan hyvällä johtamisella sekä laadukkaisiin työoloihin panostamalla. Työkyvyn edistäminen on tärkeää, koska hyvällä […]

  • Artikkeli E1
  • positiivinen psykologia
  • työhyvinvoinnin johtaminen
  • työhyvinvointi
Julkaistu 18.12.2023
Health

eChat-keskusteluapua kehitetään ammattilaisten yhteistyönä

Sosiaali- ja terveyspalveluissa on otettu viime vuosina suuri digiloikka, ja useita palveluita järjestetään monin eri menetelmin etäpalveluina. Palveluissa pyritään asiakkaan omahoidon panostamiseen, ja palveluiden piiriin […]

  • Artikkeli E1
  • eChat
  • palvelumuotoilu
  • sote-palvelut
  • yhteiskehittäminen
Julkaistu 18.12.2023
Innovations Uudistuva ja kehittyvä yrittäjyys

Sosiaalinen media B2B-markkinoinnissa

Sosiaalisen median käyttö B2B-liiketoiminnassa on kasvanut merkittävästi. Sosiaalisen median avulla yritykset voivat parantaa näkyvyyttään ja samalla kerätä arvokasta tietoa asiakkaista. On havaittu, että yritysten näkyminen […]

  • Artikkeli E1
  • B2B
  • markkinointi
  • sosiaalinen media
Julkaistu 18.12.2023
Asiakaskokemus ja ihmislähtöinen muotoilu Design

Arjen haasteet ideoinnin lähtökohtana

ESSI – Esteettömät ja älykkäät asumisen ratkaisut -hanke järjesti työpajan yritysten edustajille, jotka tulivat ideoimaan ratkaisuja kohderyhmän edustajien haasteisiin. Työpajassa tutustuttiin kohderyhmän edustajiin asiakasarkkityyppien avulla, […]

  • Artikkeli E1
  • esteettömyys
  • käyttäjälähtöinen kehittäminen
  • palvelumuotoilu
  • työpaja
Julkaistu 18.12.2023
Asiakaskokemus ja ihmislähtöinen muotoilu Design

Tarinallisuus työkaluna kokemusten jakamisessa

Vahva uppoutuminen tarinoiden maailmaan vaikuttaa merkittävästi asenteisiin, uskomuksiin ja lopulta käyttäytymiseen. Informaation välittäminen tarinan kautta vähentää vasta-argumentointia, luo mentaalisia yhteyksiä hahmoihin ja lisää emotionaalista realismia […]

  • Artikkeli E1
  • COVID-19
  • Limu Radio
  • podcast
  • sopeutuminen
  • tarinallistaminen
  • yritykset
Julkaistu 18.12.2023

LAB FOCUS

LAB Focus -blogissa julkaistaan tekstejä LAB-ammattikorkeakoulun vahvuusalueiden tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnasta sekä siihen liittyvästä koulutuksesta.

AIHEET

DESIGN

  • Muotoilu kestävän liiketoiminnan välineenä
  • Asiakaskokemus ja ihmislähtöinen muotoilu
  • Taide julkisessa tilassa

HEALTH

  • Hyvinvointia elinympäristöstä, liikkumisesta ja matkailusta
  • Data ja teknologia hyvinvoinnin tukena
  • Osallisuus, työelämä ja turvallinen arki

INNOVATIONS

  • Innovaatioiden kokeiluympäristöt
  • Liiketoiminnan muotoilu ja runsas arvo
  • Radikaalit uudet avaukset
  • Uudistuva ja kehittyvä yrittäjyys

CIRCULAR ECONOMY

  • Hiilineutraali yhdyskunta
  • Kestävät yhteisöt
  • Bioperäiset materiaalikierrot
  • Tekniset materiaalikierrot

YLEINEN

Vinkkaa jutulla!

labfocus@lab.fi

LAB University of Applied Sciences
LAB Focus blog

LAB University of Applied Sciences
Lahti & Lappeenranta

lab.fi

@LABfinland

Saavutettavuusseloste

Tietosuoja-asetukset

Arkistot

© 2025 LAB Focus – Kaikki oikeudet pidätetään

Designed with Customizr Pro